Powered By Blogger

luni, 13 februarie 2023

IV. Viata e frumoasa cand o vezi din pat

 "Asta este dedicata fapturii tale,

Despre cum te vei plimba in lumea asta mare,

Despre cum o sa-ti cauti locul in Univers

Ca eu nu am fost destul, m-ai lasat din mers"


Inca o zi "proaspata" in Rasnov (10 Februarie 2023). Fata de prima zi cand am venit aici, acum macar aveam cunostinte noi, grupul de figuri comune crestea. 

Fixist categoric, mi-am repetat siesta, si anume vizita la 5 To Go pentru cafelootsa uzuala. De data asta in schimb am preferat sa schimb placa, "am prins mai mult tupeu" si am ramas in interior sa imi savurez cafeaua. Langa masa mea, vreo 4-5 fete lucrau de zor la cine stie ce proiect pentru "Cel mai bun liceu din Rasnov!" (e si singurul de altfel, concurenta asta), iar eu am mai citit cateva poezii din cartea lui Ion Buzu. Frumos lucrata partea cu "Lui Marx ii placea sa se imbete", ar fi mers de minune o betie acum. Eu, gandind astea cu cafeaua mea Mr. Big si sirop de Hazelnut (foarte etic, Alex, ce pot spune).


Plecand de acolo dupa cafea, chiar ma gandeam ce as putea face azi, aveam atatea franturi de idei dar niciuna practica in adevaratul sens al cuvantului intrucat timpul era limitat (fuck sake cu munca mea, chiar puteam sa profit la maxim de aceasta saptamana daca nu eram conditionat sa fiu la 11 cu laptopul in brate, dar Batman concediu de la Job #2.)

Tot invartindu-ma pe acolo, am prins probabil cea mai expresiva fotografie a zilei, una care descria Rasnovul in general dupa cum spunea si raposata, dar si acea zi atat de inghetata...





Nu m-am putut hotari pe care sa o las, astfel incat le-am postat pe ambele... Concret, avem un cer inghetat, un soare care se chinuie sa isi faca simtita prezenta, mult fum (dupa cum se simte si pe strazile Rasnovului, mult miros de lemn ars de la oamenii ce se incalzesc cu el), muntii impodobiti cu brazi falnici in departare... 

Privind melancolic si insetat la acel peisaj de poveste, m-am gandit ca ar trebui sa ajung la un Pepco si sa ma uit de manusi. Zis si facut. Cu Maps-ul in fata am mers, culmea ca era si aproape, undeva la 800 de metri, iar drumul drept. 
Din pacate, in Pepco nu aveau manusi. Din fericire, am gasit sosete cu Looney Tunes si tenisii aceia no name pe care ii gaseam inainte in Carrefour, deci nu am plecat cu mana goala. 
Imi facusem si un nou "amic" pe drum, o frumusete de catel al cuiva, pentru ca era foarte sperios si a fugit intr-o curte:



In drumul spre casa, am luat si un vibe nasol, am trecut pe langa o biserica unde am fost cu cineva in acea ZI cand am facut noapte alba (terminasem programul la 7, OT pana pe la 8, apoi la 9 am mers impreuna aici sa ne plimbam si pe dimineata in Rasnov, si stiu ca am si niste poze mai vechi, posibil din Noiembrie... ce am acum este cea recenta).



Aparent aceste lucruri ma vor urmari un timp, nu am ce face decat sa traiesc cu ele, sau, dupa cum s-ar spune, sa "tac si sa inghit"...

In drumul spre casa de la Pepco, mi-a atras atentia o piesa de teatru, ratata recent, pe care chiar ma gandeam sa o urmaresc zilele acestea daca am timp, numele era foarte puternic:




Ajuns in camera, ma "intercepteaza" cele 2 fete de ieri, Ana si Camy, daca stau la o tigara. Incepeam munca la 11, mai aveam vreo 15 minute, so why not? Dar referitor la ceea ce s-a intamplat dupa, nu ma mai simteam deloc o influenta proasta pentru oamenii din jurul meu, cum spunea raposata, sa ii duc la biblioteca si nu in baruri sau mai stiu eu unde. De ce? Pentru ca fetele au zis sa mergem la Superbet (eu am crezut tot timpul ca e o gluma, deci fie).
Si am murit efectiv de ras cand le-am vazut la pacanele, unde au "investit" cate 10 lei. 

Dupa aceasta isprava, eu m-am intors la Pub Rosenau, unde am stat in timpul programului cred ca vreo 3-4 ore, iar intr-o pauza am reusit sa scriu ceva in stilul "A fost o iarna grea", o poezie de care eram foarte mandru, chit ca are 9 ani de vechime. O voi lasa mai jos postata. De asemenea, am vazut alte animale impaiate la Rosenau, inclusiv un mistret:




Ca sa inchei povestea, ziua aceasta nu a mai fost asa de activa din punct de vedere al plimbarilor, Ana a venit sa imi tina companie pe la 17 si m-a trecut prin toata Discografia Florin Salam si tot ce era la Taraf, eu pe discografia Vank, apoi am fost la Pub sa mancam, insa tipul a inteles nu un pahar dar o carafa de vin (luata la pachet, logic). Iar eu stand pana pe la 22:30, in conditiile in care barul s-a inchis la 22, am iesit pe ritmuri de manele puse de oamenii din Rosenau ce incepusera petrecerea (Ow da, o zi plina de manele).


Viata e usoara?


Stau pe terasa și trag dintr-o țigară
Îmi imaginez ca viata e ușoară.
Aici... este frig afara.
-10 grade, vantul, adiere ușoară.

Fum după fum mintea îmi zboară
La tine, la noi, la ce aveam odinioară.
Acum umblu de nebun singur pe afara 
Îmi imaginez ca viata e ușoară.

M-am dat iar pe țigări
Sa rulez pe asa vreme, avantari 
Către necunoscut, cand tu m-ai avut în primăvara 
Atunci când credeam ca viata e ușoară.

Acum este frig, nu mai e primăvara
Nu mai stiu ce faci, stiu doar cu cine umbli pe afara
Nu o sa te mint, amintirea ta face sa doara
Poate pentru tine acum, viata chiar e ușoară.

Stau în Rosenau, la restaurant, și beau dintr-o bere
Ma mint singur, spun ca e-o plăcere
Tocmai ce am venit de afara, de la tigara,
Îmi repet în gând ca viata e ușoară.

Fumez de nebun în frig pe afara
Nu știu de ce, revii în minte triumfala
Pentru mine, tu ai fost cea ORIGINARA
În vremurile acelea "vechi" cand credeam ca viata e ușoară.

Nu doar eu, amândoi am făcut sa doară
Am făcut o utopie visul de asta-vara
Când te-am cerut de nevasta și nu doar intr-o doara
Când nu doar eu... amândoi am crezut ca viata e ușoară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu