Powered By Blogger

vineri, 10 februarie 2023

III. God complex sau The God?

"Am facut destule schimburi de energii,

Pacat ca nici azi n-ai inteles, sau nu ai vrut sa stii

Legatura noastra, iubirea de Sabat

Ce a aparut atunci cand te-am sarutat"


 Am crezut uneori ca sunt nebun. Nu am fost niciodata narcisist, poate usor egocentric, am considerat ca uneori e posibil sa am cateva God Complex-uri, sau prin ce faceam cu mintea mea, si cata nenorocire aduceam oamenilor ce mi-au gresit, poate sunt vreun God uitat pe acest Pamant. 

In fine, povestea de astazi va merge totusi pe 2 planuri.


Brasovul se situeaza la o altitudine de 538m fara de nivelul marii. Rasnovul in schimb se situeaza la o altitudine de 676m, explicand de ce pana si toamna imi tremurau "stixurile" la 18-19 prin Rasnov, iar cand ma intorceam in Brasov puteam sta pana pe la 22 si era mai cald decat aici.

Am trecut in revista aceste date geografice nu pentru ca am innebunit eu sau mi-am gresit vocatia, ci ca sa incerc doar sa imi explic de ce dracu' era asa de cancer la ora asta?! In ciuda faptului ca eram treaz de pe la 6-7, si am  preferat sa lenevesc in pat, sa mananc niste fasole batuta cu ceapa de la Mega Image (yummy, recomand), sa "beau", sau sa pretind ca beau 2 doze de Carlsberg, intrucat avute pe pervaz, cele 2 beri erau congelate efectiv, apoi s-au dezghetat pe covor (Ow da, a fost doar o tentativa de a-mi incepe ziua bine). 

Am lalait-o corespunzator, cum s-ar spune pe romaneste, pana in jur de 9:30, ca mai apoi sa ma decid sa ies din casa atunci cand soarele era deja pe cer (ii inteleg pe Robin and the Backstabbers, asa Soare cu dinti mai rar gasesti), si am inceput noile mele tabieturi, ca orice fixist autentic. Anume, 5 To Go pentru cafeaua de dimineata, iar de data asta chiar aveam de gand sa stau acolo, poate sa mai citesc din cartea lui Ion Buzu de poezii, sau sa mai scriu eu ceva.

Dupa cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de la targ, nu am fost deloc surprins cand am vazut ca localul, ce cu o zi in urma era gol complet, astazi era arhiplin, efectiv, nu mai aveai un loc unde sa stai. Am cerut cu 3 shot-uri de cafea azi, intrucat simteam ca voi avea nevoie, apoi am spus ca o voi savura pe terasa de la intrarea in bar.

Cat asteptam sa mi se faca acea cafea, numita de proprietar Mr. Big (funny nume, m-a dus mereu cu gandul la acea marca de chiloti) nu am putut sa nu remarc 2 tipe ce stateau pe canapea, in dreptul meu, mai precis colantii aia de un albastru puternic ai uneia dintre ea. 

"Fata e deja imbracata de party, are haz ca tinem o petrecere mai incolo?" ma gandeam eu, total random. Doar aveam o camera dubla de hotel destul de libera, dar acestea doar la stadiul teoretic. Uitasem de forta atractiei si de ce poate sa faca mintea mea, asta voi exemplifica mai tarziu.

Cu cafeaua bauta si cu o ora inainte de munci (inca era 10), am decis sa ma plimb prin centru doar, si sa raman pe partea cu soarele (imi simteam fiarele de pe fata, pardon, pierce-urile destul de cancer, temperatura era undeva  la -17° totusi. In ciuda faptului ca rasaritul avusese deja loc, tot am reusit sa surprind cateva sfortari de ale soarelui de a se impune in fata copacilor din Rasnov, lupta incheiata nedecis totusi.




Trecand pe langa diferite centre, m-am oprit la o librarie-papetarie ca sa imi mai satisfac un moft: coli de scris, marker si creion HB, ca sa si desenez zilele astea, nu doar sa scriu, compun, cant, citesc, fotografiez. 
Zis si facut. Am avut ocazia sa testez si un bar ce imi facea cu ochiul de pe vremea "raposatei", desi pare carciuma aceea clasica, Cafe Pub Rustic se numeste, are acele preturi minuscul de mici la bere, 4 RON, 5 RON, 6 RON, eu am avut timp sa beau un vin fiert pe fuga, facut, citez, "la comanda", fiert pe aragaz la ibric in stilul clasic cu care bunicii nostri ne-au obisnuit. 

5 RON mi s-a parut un chilipir, iar cat am baut vinul fiert, in 10 minute pe repede inainte, am avut timp sa mai scriu cateva strofe la poezia mea despre cosmarul meu, acela de luat masa singur. In paralel, patronul localului, nederanjat de aceleasi lucruri ca si mine, savura un mic dejun copios la o masa goala, niste slana cu pita si salam. Nebanuite sunt caile... da.

Mai nebanuit e ce s-a intamplat ulterior. 


"Daca ea e persoana, tu vei fi raposata,

Cat ai comentat, si tu i-ai repetat fapta.

In final de relatie, ai ales sa fii un gunoi,

Cu tot arsenalul ce l-ai avut ai dat  in noi..."


Dupa cum spunea si raposata, "strainii sunt prieteni pe care inca nu i-ai cunoscut". As fi vrut initial sa "fac o aroganta" si sa dau comanda de niste mancare de la Promenada Sissi, de aia am scos si bani de la bancomatul BCR din centru, insa am preferat sa nu baricadez tocmai astazi in casa (astazi sau in oricare alta zi). Astfel incat am iesit iar la restaurantul Rosenau, am spus ca poate astazi incerc acea iahnie de fasole overpriced (ca sa iti faci o idee, la Promenada este 10 lei, la Rosenau este 25 de lei). Din nou, zis si facut. Am mers acolo, in restaurantul in care de cand sunt aici mai mereu bate vantul, erau doar 2 fete la ceva mese mai in fata, dar atat.

Am gandit putin rational treaba, am spus ca nu mai are rost sa stau prin frig si astazi daca Andy vrea sa repetam la chitara niste cantece, astfel incat am pus mana pe telefon si l-am sunat. Bajatul era in Las Vegas, pierdea banii pe care nu ii avea "la o cafea". Las Vegas e la 2 minute de Rosenau, avea si chitara cu el, "perfect" mi-am spus, si l-am chemat in Rosenau sa stam la o bere si eventual sa cantam dupa.

Pana a ajuns omul deja ne venisera berile, si cum a mea era pe jumatate kaput, am spus sa iesim la tigara. Cele 2 fete iesisera cu o secunda inaintea noastra, ca bam, sa imi atraga atentia perechea de colanti de culoarea azuriu, cei vazuti de dimineata la cafea. "WTF"mi-am spus, si cand sa iesim, fetele ne-au abordat pentru o discutie random doar de facut comunicare.

Judecand dupa carafa de vin de pe masa lor, si cele cateva sute de cuvinte pe minute pe care le scoateau,  imi puteam da seama ca erau cam pilite, dar eu cautau ganja si alte locuri de baut. Asta pentru ca, din discutie in discutie, sa ne trezim cu ele la masa noastra (ne-au dat teroare cu video-urile lor cand dansau random pe unde apucau) si o ora mai tarziu la mine in camera, eu cu Andy fiind pe filmul nostru cu chitarile si repetitia, iar fetele la TV cu Taraf-ul dat la maxim (da, erau cocalare :D). 

Da, exact duma ce ma amuza de dimineata, ca ar mere un party pana plec din Rasnov, nu credeam ca se va concretiza fix in aceeasi zi, cateva ore mai tarziu (tot vorbind de forta atractiei si de influentarea cursului uzual al evenimentelor- am I God?)

Evadand din rutina, am dat o tura pana la magazin pentru alte beri, apoi la China Shop-ul local, apoi o divergenta intre Andy si Camelia, una dintre tipe, soldata cu Unleashed Camy dandu-ne block amandurora pe Insta (ow da, fun stuff), culminand cu noi doi chitaristi in Jenaki's, unde am avut discutii deep (Andy mi-a spus ca prin cateva gesturi din zilele astea i-am castigat increderea totala, sa apelez la el de cate ori am nevoie) apoi la un sto pe seara, si somnul meu rapid de 21:30 azi (bat recorduri peste recorduri, doar e concediu, nu? ce pnm).

Din ce mai am de atins pe zilele ramase, clar trebuie sa prind un Rasarit de la Trambulina Valea Carbunarii, sa vizitez Biserica Evanghelica din Rasnov, ce imi facea serios cu ochiul azi, si poate la Cetate (o schimbare de poza de profil ar fi benefica), unde Andy o sa lucre maine, si poate ii fac o vizita dupa munci. Poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu